Din jurnalul Annei Frank

I keep my ideals, because in spite of everything, I still believe that people are good at heart.

Eu îmi menţin idealurile, deoarece, în ciuda a tot ce se întamplă, încă mai cred că oamenii au o inimă bună.

sâmbătă, 21 martie 2009

Romantici şi realişti


Conflict Between Characters:

This movie is about the struggle that takes place between the two extremes, and the way that each character deals with it. Neil, Nwanda, and Knox all go overboard into extreme romanticism, while Cameron adamantly stays on the side of realism. Todd is the only one who finds a middle ground between the two, which I'm going to call "anti-romantic romanticism" for lack of a better term because it is based in romanticism (of feeling and free thinking), but there is also a sense of reality. By the end of the movie, Todd is able to express his passions, but he does not try to live in the ideal world of his imagination like the others do. He does not try to assume for himself an entirely new identity like Puck for Neil; Nwanda for Dalton; or even "Mutt Sander's brother" for Knox (at Chris' party). #Also, in this analysis, I'm going to use the point of view that the main character is dynamic while all other characters are just static and obstacle characters that just help emphasize the main character's change. Obstacle characters are try to persuade the main character that their way is best and that he should follow their philosophy in order to solve his problem. In this case, I'm going to say that the obstacle characters can be grouped into the Realists and the Romantics. Conceivably, you might be able to make an argument using drama theory to claim that there are other main characters besides Todd, but since the purpose of this page is to deal with romanticism vs. realism, I'm not going to discuss who else could be a main character, rather how each SYMBOLIZES romanticism and realism.

Todd is dynamic, he goes from realism to anti romantic romanticism

Neil is always a romantic (madman in Todd's poem).

Knox is always a romantic (madman in Todd's poem).

Keating is always a romantic although he has learned that he must at least try to incorporate some traditional views into his life in order not to go overboard. Hence, although he is a romantic, he tries to teach the philosophy of the anti romantic romanticist.

Nwanda is always a romantic (madman in Todd's poem).

Cameron is always a realist (traditionalist).

Meeks and Pitts are hard to judge because their characters aren't as developed as the others. They may have understood Keating's teachings to a degree, but they didn't really have the opportunity to prove it.

Therefore Todd MUST be a (or in my argument, the) main character, he is the only one whose character undergoes a change in the movie. Everyone else is the same as they started. Just because Neil died, that does not count as change, he was essentially a dead man at the beginning of the movie.

Conflicte între personaje:

Acest film tratează tema luptei dintre două extreme, precum şi a modului în care personajele fac faţă situaţiei. Neil, Nwanda şi Knox trăiesc un romantism extrem, în timp ce Cameron rămâne de partea realismului.. Todd este singurul care găseşte o cale de mijloc între cele două extreme, cale pe care o voi numi “un romantism antiromantic”, din lipsă de alt termen, pentru că este bazată pe romantism(sentimentalism şi gândire liberă), dar are şi un simţ al realităţii în ea. La sfârşitul acţiunii filmului, Todd este capabil să-şi exprime pasiunile, dar nu încearcă să trăiască în lumea ideală a imaginaţiei lui asemeni celorlalţi. El nu încearcă să-şi asume altă identitate ca Puck, în cazul lui Neil, Nwanda, ca Dalton, chiar « fratele lui Mutt Sander », ca Knox la petrecerea lui Chris.

În această interpretare voi susţine opinia că personajul principal este dinamic, în timp ce toate celelalte personaje sunt statice şi servesc doar pentru a accentua schimbarea protagonistului. Personajele-obstacol încearcă să convingă personajul principal că modul lor de viaţă şi de gândire este cel mai bun şi că ar trebui să abopte filozofia lor ca să-şi rezolve problema. În acest caz, voi spune că personajele obstacol se grupează în Realişti şi Romantici. Mă puteţi contesta folosind ca argument teoria dramei care susţine că mai sunt şi alte personaje principale pe lângă Todd, dar pentru că scopul acestui eseu este să trateze romantismul vs. Realismul, nu voi discuta cine altcineva ar mai putea fi personaj principal, ci mai degrabă cum fiecare simbolizează realismul sau romantismul.

Todd este dinamic, el evoluează de la realism la un romantism antiromantic(atipic) ;

Neil este mereu romantic(nebunul în poemul lui Todd) ;

Knox este tot un romantic constant(un nebun în poemul lui Todd) ;

Keating este totdeauna romantic, deşi a învăţat că ar trebui măcarm să încerce să încludă unele principii tradiţionale în viaţa sa, pentru a nu naufragia. Aşadar, deşi este un romantic, el încearcă să înveţe filozofia romanticului antiromantic ;

Nwanda rămâne romantic ;

Cameron rămâne realist(tradiţionalist);

Meeks şi Pitts sunt greu de judecat pentru că personajele lor nu sunt dezvoltate ca ale celorlalţi. Ei s-ar putea să fi înţeles lecţia lui Keating până la un punct, dar nu li s-a dat ocazia s-o demonstreze.

În concluzie, Todd trebuie să fie personajul principal, este singurul al cărui caracter suferă o schimbare pe parcursul acţiunii filmului.. Toţi ceilalţi rămân cum erau la început. Faptul că Neil a murit nu este o schimbare, el era practic un om mort la începutul filmului.

Sursa materialului tradus: www.antiromantic.com/art_philosophy.asp - 20k .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu