Din jurnalul Annei Frank

I keep my ideals, because in spite of everything, I still believe that people are good at heart.

Eu îmi menţin idealurile, deoarece, în ciuda a tot ce se întamplă, încă mai cred că oamenii au o inimă bună.

vineri, 22 ianuarie 2010

« Ce învăţau mai demult copiii la şcoală şi ce învaţă acum! »


« Dumnezeu să ajute, pentru că acum copiii nu sunt ajutaţi să se schimbe în sensul cel bun, ci să se demonizeze »
Încarcă pe copii cu multe…
Văd copiii care au terminat nu numai liceul, ci şi facultatea, că au un scris şi fac niste greşeli… Noi eram la şcoala primară şi nu făceam astfel de greseli. Dacă sunt studenti la filologie sau la drept, mai este ce mai este. Dacă însă sunt de la altă facultate, nu ştiu nici să scrie. In timp ce mai demult la gimnazii era…
-Ca la Universitate, Părinte!
-Vezi, câte lucruri frumoase învăţau atunci copiii şi la şcoala primară, şi cu cât mai mult la gimnaziu! Astăzi îi împovărează cu o grămadă de lucruri nefolositoare şi îi zăpăcesc. Ii ghiftuiesc cu de toate, fără compensaţie duhovnicească. În şcoli copiii trebuie să înveţe mai întâi frica de Dumnezeu. Insă acum copiii mici merg să înveţe engleza, franceza, germana – şi nu greaca veche – muzica, una şi alta… Ce să înveţe mai întâi? Numai litere şi numere, iar acelea pe care trebuie să le înveţe despre Patria lor etc., nu le învaţă! nici cântece patriotice. Nimic.
Ia un copil din cei de astăzi şi întreabă-l: “În ce judeţ este satul tău? Câţi locuitori are?” şi vei vedea că nu va şti să-ţi răspundă. Ci îţi va spune: “Mă duc la autogară, iau autobuzul şi mă duc în sat. Şi deoarece taxatorul ştie, îi voi spune că vreau să merg în cutare sat,îi voi plăti şi mă va duce”. Când eram în şcoala primara noi ştiam toată geografia lumii pe dinafară. Pentru că trebuia să ştii pe de rost oraşele statelor cu mai mult de cinci sute de mii de locuitori. După aceea trebuia să ştii râurile cele mai mari în lăţime şi lungime şi cele imediat mai mici; munţii cei mai înalţi etc. – cu cât mai mult ai Greciei. Am văzut şi la elevi mai mari, nu numai la copiii mici, chiar şi la studenţi că nu ştiu câţi locuitori are oraşul în care studiază. Am întrebat pe unul care este cel mai inalt munte al Greciei şi n-a ştiut. Care este râul cel mai mare şi nimic. Cel mai mic, nici atât. Student să nu stie nimic despre Patria lui. Vor veni după aceea… “prietenii” noştri, vecinii şi-i vor spune:
“Aceasta nu este Patria ta; ci este Patria noastră”
 şi le vor răspunde:
 “Bine ziceţi, aşa este!”.
Aţi înţeles? Intr-acolo mergem. Dacă însă vei întreba pe copiii de astăzi despre fotbal sau despre televizor, le ştiu pe toate şi pe toţi pe dinafară.

Şi vezi, au venit copiii din Albania şi ştiau carte. “Unde aţi învăţat carte?”, îi întreb pe epirţii din nord. “În închisori”, au răspuns ei. Aceia au făcut închisorile şcoli. Iar copiii noştri au făcut şcolile închisori; s-au închis ei singuri înăuntru când le-au ocupat… Copiii astăzi, mai ales adolescenţii, sunt ameţiţi; mai mult în gimnaziu şi în liceu. La universitate sunt mai copţi. Acolo de altfel merg când vor.

Si în loc să ia unele măsuri pentru învăţământ, mai rău fac. Şi văd cum pe toate cele duhovniceşti le schimbă. Auzi rugăciune scrisă în cartea de citire a Şcolii primare: “Maica Domnului, pruncul tău este cel mai frumos din lume”. Bre, ce am păţit! Ce învăţau mai demult copiii la şcoală şi ce învaţă acum! “Caprioara înţeleaptă, cu coarne întoarse, adună-ţi drăcuşorii tăi… să facă lapte şi să mănânce nepoţeii tăi, drăcuşorii cei nebuni ai tăi”. Haide, acum să înveţe copiii cei mici astfel de lucruri! Dar o fac aceasta ca să pună înainte pe diavolul, ajutând pe satanişti să-şi facă treaba lor. Dumnezeu să ajute, pentru că acum copiii nu sunt ajutaţi să se schimbe în sensul cel bun, ci să se demonizeze.
Şi prin cunoştinţele pe care le primesc, nu învaţă deloc să lucreze cu mintea, şi de aceea mintea nu le merge. Iar mintea care nu merge are înlăuntrul ei învălmăşală. Cei care făceau invenţiile îşi puneau mintea să lucreze. Atunci când se aflau într-o nevoie, se gândeau cum să o depăşească. Astazi cei mai multi cauta sa vada ce scriu cartile, ce scriu prospectele. Şi rămân la acestea; nimic mai mult. Numai numere şi cifre au toate. Şurubul acesta la numărul 1, celălalt la numărul 2 şi dacă se întâmplă să păţească ceva vreun şurub şi nu lucrează aparatul, imediat spun: “Să chemam mecanicul!”. Nu-i taie mintea să ia o pilă, să deschidă puţin gaura ca să încapă şurubul sau să ia puţin plastic să înfăşoare şurubul, ca să strângă, ci îndata spun: “Saăchemam mecanicul!”. Ce să mai spun? Astăzi televizorul ş celelalte mijloace l-au prostit pe om. Iar oamenii inteligenţi devin în cele din urma casete… Vreau să subliniez că omul trebuie să-şi pună mintea să lucreze. Totul este aici. Căci dacă nu îşi pune mintea să lucreze, învaţă acum, să presupunem, lucrul acesta, dar se va încurca apoi în celălalt. De aceea scopul este să-i nască mintea, să afle soluţii. Dacă nu naşte, atunci este subdezvoltat.
(extras din: Cu durere şi dragoste pentru omul contemporan – Cuv. Paisie Aghiorulul)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu